DIDAKTISKE TEMAER

Didaktiske temaer, der har betydning for universitetsundervisning

AU Educate opstiller didaktiske temaer, der har indflydelse på undervisning på tværs af fagligheder. Temaerne strækker sig over forskellige aspekter, som du vil møde undervejs i din praksis.

De didaktiske temaer fokuserer på, hvordan du som underviser kan give de studerende mulighed for aktivt at bearbejde det faglige indhold. Tilegnelse af ny viden forudsætter, at dine studerende kan konstruere forståelse af det faglige indhold. En sådan forståelse kommer ikke af sig selv, men kræver både en indsats af de studerende og af dig som underviser.

De didaktiske temaer italesætter vigtige aspekter af din undervisningspraksis, som kan fordre refleksioner, kritisk tænkning, diskussioner, afprøvning og tilmed at misforståelser og fejl kan være konstruktive for læreprocessen.

Gå på opdagelse i de didaktiske temaer:

 

SØG

  

Besøg AU Studypedia

AU Educates søstersite Studypedia er et studieværktøj til alle studerende på Arts om opgaveskrivning, litteratursøgning og studierelaterede arbejdsformer. Studypedia og AU Educate drives og vedligeholdes af Center for Undervisningsudvikling og Digital Medier.