Akademisk skrivning

To Takeaway Teaching-forløb, der giver studerende instruktion og træning i at skrive akademisk.

Akademisk skrivning

Under Akademisk skrivning er der udviklet to forløb, der begge træner de studerende i at skrive akademiske opgaver. De to forløb er:

1. Genre og skriveproces

Formålet med forløbet Akademisk skrivning – genre og skriveproces er via aktiviteter at give studerende instruktion og træning i at skrive akademisk. Aktiviteterne fokuserer på nogle grundlæggende færdigheder, som studerende må have på plads, hvis de skal kunne skrive vellykkede akademiske opgaver. Studerende arbejder med deres egne tekster undervejs, og de lærer, hvad det vil sige at være i en skriveproces samt at genkende og arbejde med den selvstændige akademisk genre. 

Forløbet er bygget op omkring fire elementer: 1) Erfaringer med at skrive 2) Den akademiske genre, 3)Opgavens byggeklodser og 4)Opgavens struktur

Udviklet af Stine Heger (cand.mag. i retorik og dansk) og Helle Hvass (cand.mag. i retorik og fransk), CUDiM.

2. Analyse

Formålet med forløbet Akademisk skrivning – analyse er at understøtte studerende i at analysere i akademisk skriftligt arbejde. Aktiviteterne fokuserer på nogle grundlæggende færdigheder inden for analysearbejdet, som er afgørende for en akademisk analyse. De studerende skal arbejde med deres egne tekster undervejs, og de lærer, hvad det vil sige at være i en skriveproces samt at genkende og arbejde med den selvstændige akademisk genre. 

Forløbet er bygget op omkring fire elementer: 1) Hvad er en analyse, 2) Arbejd med et eksempel og 3) Skriv din egen analyse

Udviklet af Stine Heger (cand.mag. i retorik og dansk) og Helle Hvass (cand.mag. i retorik og fransk), CUDiM

Søg

Helle Hvass

Konsulent
M
H bygn. C, 014
P +4587151687
P +4523749659