Feedback

To Takeaway Teaching-forløb om at give og modtage feedback

Feedback 

Under Feedback er der udviklet to forløb, der begge træner de studerende i at give og modtage feedback med henblik på at kvalificere skriftlige opgaver. De to forløb er:

1. Feedback på tekst i grupper

Formålet med forløbet Feedback på tekst i grupper er via aktiviteter at gøre de studerende bevidste om, at feedback er noget, de skal lære, og noget, de skal øve sig på. De forskellige aktiviteter sætter de studerende i gang med at skabe rammer for feedback, at træne feedback og at give og modtage feedback på hinandens tekster. Forløbet er bygget op omkring 2 forskellige elementer: 1) forberedelse af feedback og 2) udførelse af feedback.

Udviklet af Stine Heger (cand.mag. i retorik og dansk) og Helle Hvass (cand.mag. i retorik og fransk), CUDiM

2. Peer feedback på skriftlige opgaver

Formålet med forløbet Peer feedback på skriftlige opgaver er at træne studerendes færdigheder i at give og modtage peer feedback på skriftlige opgaver. Forløbets aktiviteter fokuserer på at give studerende grundlæggende færdigheder i at give og modtage tekstnær peer feedback med henblik på at forbedre skriftlige opgaver. Forløbet er bygget op omkring to elementer: 1) En intro til feedback og en eksemplificering af god feedback og 2) Peer feedback i grupper af tre personer med udgangspunkt i en skriftlig opgave.

Udviklet af Anders Foss (cand. mag, i medievidenskab) og Rose Alba Broberg (cand.mag. i medievidenskab), CUDiM.

Video om forløbet "Feedback på tekst i grupper"

Video om forløbet "Peer feedback på skriftlige opgaver"

Søg

Helle Hvass
Konsulent

Tlf.: +4587151687
E-mail:



Stine Heger
Konsulent

Tlf.: +4587151682
E-mail: