I dette praksiseksempel fremlægges en måde at koble klinisk undervisning med videnskabsteori. Aktiviteten forløber over et helt kursus, der er fordelt på syv lektioner de første tre måneder af studiet, hvor de studerende undervejs får mulighed for videoproduktion af basale kliniske færdigheder. Dette følges op med diskussionsfora og refleksionsøvelser i konfrontationstimerne, hvilket understøtter et øget refleksionsniveau og højere taksonomisk niveau i undervisningen.
De studerende oplevede inddragelsen i undervisningen og peer-feedbacken som gode ting. De var positive over for undervisningen, fordi den var varieret i form af både praktiske opgaver, teori og gruppeaktiviteter. De var også glade for, at der blev koblet til arbejdet på klinikken. Derudover oplevede de, at det praktiske fungerede som en hjælp til at forstå det teoretiske.
Underviseren, Dorte, oplevede, at de studerende var engagerede og aktive i undervisningsforløbets forskellige aktiviteter, samt at de var spørgende og kritiske. Der var en god dialog mellem hende og de studerende undervejs både om det faglige indhold og om de vanskeligheder, der opstod undervejs. Der har været positive tilbagemeldinger om forløbet hvilket indikerer, at det har været et meningsfuldt forløb for de studerende at deltage i. Derudover oplevede de kliniske undervisere, at de studerende fik et løft i forhold til at lære det praktisk-kliniske.