Underviseren udarbejdede en prætest i Blackboard (OBS: Nu benyttes Brightspace), som de studerende skulle tage out-of-class før kollokviet. Spørgsmålene var grundlæggende og på et lavere taxonomisk niveau.
Feedbacken til de studerende indeholdt oplysninger om, hvor der kunne findes svar.
Derudover lavede underviseren en posttest i Blackboard (OBS: Nu benyttes Brightspace) med komplicerede spørgsmål beregnet for refleksion.
Feedbacken var uddybende, og der blev knyttet specifik feedback til de fleste svarmuligheder, også de forkerte, med henvisninger til yderligere forklaring.
In class blev der i grupper arbejdet med forskellige spørgsmål, som blev delt mellem de studerende på en Padlet i Blackboard (OBS: Nu benyttes Brightspace).
Underviseren kunne nemt fange misforståelser.
Fakultet: Health
Uddannelse: Medicin
Kursus: Kollokvieundervisning
Omfang: Aktivitet
Anvendt teknologi: Blackboard (OBS: Nu benyttes Brightspace)
Hvordan casen blev gennemført: Tilstedeværelsesundervisning med brug af læringsteknologi
Siden er udarbejdet i samarbejde med Christa Haldrup, Associate Professor, Molekylær Medicinsk Afdeling, Aarhus Universitet