Udvalgte studerende deltager i paneldebat om et emne og skal repræsentere en faglig position, som de sammen med deres gruppe har arbejdet med.
FORMÅL MED AKTIVITETEN | |
---|---|
SKABE ET TRYGT LÆRINGSRUM | Du kan være med til at skabe et trygt rum for faglige diskussioner ved at etablere en sund diskussionskultur på holdet. At de studerende kan indtage forskellige roller eller positioner kan gøre det tryggere at diskutere, da det ikke er dem som egen person, der skal stå på mål for en position. Det kan give de studerende mulighed for trygt at øve sig i at diskutere. |
FORBEREDELSER | |
---|---|
UNDERVISERS FORBEREDELSE |
|
I UNDERVISNINGEN | |
---|---|
PLENUM(5min) |
|
I GRUPPER(15 min) |
|
PLENUM(30 min) |
|
PLENUM(10 min) |
|
Online
Aktiviteten kan udføres online fx via Zoom, hvor de studerende først sendes ud i breakout rooms i gruppediskussionerne og efterfølgende har paneldebatten i plenum, hvor de studerende der sidder i panelet er de eneste, der har lyd på. De resterende studerende unmutes og kan række hånden op i Zoom, hvis de gerne vil supplere undervejs.
Tidsramme | 1 time |
---|---|
Hvornår | In class |
Organisering | Plenum |
Undervisningsform | Holdundervisning |
Aktivitetstype | Kommunikation & diskussion |
Hvordan | Tilstedeværelse, Online |
Teknologi | Zoom |
Skriv til redaktion bag AU Educate, hvis du har spørgsmål til indholdet eller har brug for sparring omkring din undervisning fra en af de mange dygtige fagfolk på Centre for Educational Development.