Aarhus Universitets segl

Forløb: Feedback

To Takeaway Teaching-forløb om at give og modtage feedback

Feedback 

Under Feedback er der udviklet to forløb, der begge træner de studerende i at give og modtage feedback med henblik på at kvalificere skriftlige opgaver. De to forløb er:

1. Feedback på tekst i grupper

Formålet med forløbet Feedback på tekst i grupper er via aktiviteter at gøre de studerende bevidste om, at feedback er noget, de skal lære, og noget, de skal øve sig på. De forskellige aktiviteter sætter de studerende i gang med at skabe rammer for feedback, at træne feedback og at give og modtage feedback på hinandens tekster. Forløbet er bygget op omkring 2 forskellige elementer: 1) forberedelse af feedback og 2) udførelse af feedback.

Udviklet af Stine Heger (cand.mag. i retorik og dansk) og Helle Hvass (cand.mag. i retorik og fransk).

Hvis du har problemer med at downloade forløbet som zip-fil så kontakt Educate@au.dk

Video om forløbet "Feedback på tekst i grupper"

2. Peer feedback på skriftlige opgaver

Formålet med forløbet Peer feedback på skriftlige opgaver er at træne studerendes færdigheder i at give og modtage peer feedback på skriftlige opgaver. Forløbets aktiviteter fokuserer på at give studerende grundlæggende færdigheder i at give og modtage tekstnær peer feedback med henblik på at forbedre skriftlige opgaver. Forløbet er bygget op omkring to elementer: 1) En intro til feedback og en eksemplificering af god feedback og 2) Peer feedback i grupper af tre personer med udgangspunkt i en skriftlig opgave.

Udviklet af Anders Foss (cand. mag, i medievidenskab) og Rose Alba Broberg (cand.mag. i medievidenskab).

Hvis du har problemer med at downloade forløbet som zip-fil så kontakt Educate@au.dk

Video om forløbet "Peer feedback på skriftlige opgaver"

Aktiviteter

    Praksiseksempler

      Forløb

      Hør Solveig Gade fortælle om sine erfaringer med forløbet "Feedback på tekst i grupper"


      Kontakt

      Skriv til redaktion bag AU Educate, hvis du har spørgsmål til indholdet eller har brug for sparring omkring din undervisning fra en af de mange dygtige fagfolk på Centre for Educational Development. 

      Forløbet er udarbejdet af Rose Alba Eleonora Broberg, Anders Foss, Stine Heger og Helle Hvass.