To Takeaway Teaching-forløb, der giver studerende instruktion og træning i at skrive akademisk.
Under Akademisk skrivning er der udviklet to forløb, der begge træner de studerende i at skrive akademiske opgaver. De to forløb er:
Formålet med forløbet Akademisk skrivning – genre og skriveproces er via aktiviteter at give studerende instruktion og træning i at skrive akademisk. Aktiviteterne fokuserer på nogle grundlæggende færdigheder, som studerende må have på plads, hvis de skal kunne skrive vellykkede akademiske opgaver. Studerende arbejder med deres egne tekster undervejs, og de lærer, hvad det vil sige at være i en skriveproces samt at genkende og arbejde med den selvstændige akademisk genre.
Forløbet er bygget op omkring fire elementer: 1) Erfaringer med at skrive 2) Den akademiske genre, 3)Opgavens byggeklodser og 4)Opgavens struktur
Udviklet af Stine Heger (cand.mag. i retorik og dansk) og Helle Hvass (cand.mag. i retorik og fransk).
Hvis du har problemer med at downloade forløbet som zip-fil så kontakt Educate@au.dk
Formålet med forløbet Akademisk skrivning – analyse er at understøtte studerende i at analysere i akademisk skriftligt arbejde. Aktiviteterne fokuserer på nogle grundlæggende færdigheder inden for analysearbejdet, som er afgørende for en akademisk analyse. De studerende skal arbejde med deres egne tekster undervejs, og de lærer, hvad det vil sige at være i en skriveproces samt at genkende og arbejde med den selvstændige akademisk genre.
Forløbet er bygget op omkring fire elementer: 1) Hvad er en analyse, 2) Arbejd med et eksempel og 3) Skriv din egen analyse
Udviklet af Stine Heger (cand.mag. i retorik og dansk) og Helle Hvass (cand.mag. i retorik og fransk).
Hvis du har problemer med at downloade forløbet som zip-fil så kontakt Educate@au.dk
Skriv til redaktion bag AU Educate, hvis du har spørgsmål til indholdet eller har brug for sparring omkring din undervisning fra en af de mange dygtige fagfolk på Centre for Educational Development.