Et Takeaway Teaching-forløb om læsestrategier
Formålet med forløbet Akademisk læsning er via forslag til forskellige aktiviteter at gøre de studerende bevidste om, at akademisk læsning er noget, de skal lære, og noget, der skal planlægges.
Forløbet er bygget op omkring 3 forskellige elementer: før læsning, selve læsningen og efter læsning. Der er syv aktiviteter, som sætter de studerende i gang med at læse og bearbejde fagets tekster.
Udviklet af Stine Heger (cand.mag. i retorik og dansk) og Helle Hvass (cand.mag. i retorik og fransk).
Hvis du har problemer med at downloade forløbet som zip-fil så kontakt Educate@au.dk
Skriv til redaktion bag AU Educate, hvis du har spørgsmål til indholdet eller har brug for sparring omkring din undervisning fra en af de mange dygtige fagfolk på Centre for Educational Development.
Forløbet er udarbejdet af Stine Heger (cand.mag. i retorik og dansk) og Helle Hvass (cand.mag. i retorik og fransk).