Digital læringsplatform med quiz og feedback

Projektet indebærer at skabe en digital platform om neuroanatomi, hvor de studerende kan få adgang til digitale opgaver, som er i overensstemmelse med kursets læseplan. Den skal bruges som kilde til at forbedre læring, løse problemer med integreret feedback og revidere nøgleaspekter af kurset.

Aktivitetens forløb

1. Stigende sværhedsgrad af billedanalyse og quiz
  2. Selfassessment med integreret feedback
  3. Neuroanatomisk funktions kendskab og klinisk relation
  4. Drag and drop aktiviteter/tests/, true/false statement questions
  5. Udfylder gap mellem den detaljerige forelæsning og den sparsomme kliniske erfaring/undervisning

Ressourcer til studerende:

• 375 selvtest aktiviteter lavet i H5P

• Integreret som aktivitet på større kursus

• Introduktionsvideo på Blackboard (OBS: Nu benyttes Brightspace)

• Korte instruktionsvideoer om tematikker

Support til studerende:

• Integreret feedback
  • Kobling til sygdomme og klinisk arbejde
  • Samarbejder med de studerende omkring udviklingen af ressourcen

Anvendt teknologi

• Blackboard (OBS: Nu benyttes Brightspace) til kommunikation og information

• H5P: Quiz-redskab og integreret feedback, som de studerende kan bruge til at øve og teste deres viden.

• God opbakning fra instituttet og kursusleder
  • Har fået flere gode evalueringer fra studerende, som særligt værdsætter designet med en kort tematisk video, selvtest mulighed og efterfølgende feedback på besvarelser.

Udfordringer

• På et stort kursus med mange undervisere er det svært at få andre undervisere til at sætte sig ind i ressourcen og integrere den i deres del af undervisningen.
  • Copyright på anvendte illustrationer og billeder fra lærebøger forhindrer en større åbenhed og udbredelse af løsningen.

• Kun de studerende, som er indskrevet på kurset, får adgang til ressourcen.

• Det er tidskrævende at få udviklet elementer og instruktionsvideoer til kurset. Til dette fik jeg hjælp af en medhjælper og instituttet.

• Finde den bedste teknologi, aktivitet og test til de studerende som matcher underviserens idé, ambition og ønske om optimeret læringsmulighed.

• Sikre at alle involverede undervisere får kendskab, adgang og mulighed for at integrere relevante quiz elementer i deres undervisningsdel.
  • Fakultetet kunne med fordel have en grafisk designer-, billede- og illustrationsdatabase til alle undervisere. Derved kunne problemerne med copyright undgås og løsningen udbredes og være åben for alle.
  • Du kan fint lave 4-5 læringsaktiviteter i H5P til en undervisningsgang.
  • Find og integrér læringsaktiviteter og ressourcer fra internettet, som de studerende kan teste deres viden på.

Citat: “The students nowadays are much smarter at learning using technology and this is how they learn and connect in their daily life” .

• Fakultet: HE, Biomedicin
  • Uddannelse: Medicin