De studerende bruger videooptagelser af operationinstrumenter til at forberede og planlægge simulations case operationer og operationer på fantomer. Videoinstrukserne fungerer som redesignede forelæsninger.
At producere digitalt indhold om de forskellige instrumenter, materialer og kirurgiske teknikker, der anvendes i periodontal behandling. Indholdet vil blive brugt til at forbedre de studerendes træning i kirurgiske procedurer på forskellige uddannelsesniveauer.
Citat: “now we can show more advanced cases and we can plan more cases with them (the students). Our relationship with the students when they graduate has changed to the better and they feel more relaxed to contact us when they are in the clinic”
"The gain has not only been in the higher knowledge and skill level but also in the teaching environment and trust between teachers and students”.
Kollegialt samarbejde fremmer implementeringen.
EDU it i dette redesign er ikke “bare” video, men strukturerede aktiviteter, som de studerende kan arbejde med selv, flere gange og in class.
De studerende har idag en anden adgang og indsigt via internettet end for 10 år siden. Denne viden og indsigt skal underviseren have kendskab til og drage nytte af.
Give plads til spørgsmål, diskussion, refleksion og feedback.