Studerende på store hold giver hinanden peer feedback på skriftlige opgaver ved hjælp af rubrics.
Det er som holdunderviser tidskrævende at give feedback til mange studerende i forbindelse med opgaveskrivning, som på dette hold gælder 420 studerende fordelt på 12 hold. Ved at indlægge en peer feedback aktivitet lettes holdundervisernes belastning og de studerendes faglige forståelse styrkes.
At forbedre de studerendes evne til at argumentere selvstændigt.
At støtte de studerendes evne til at strukturere en opgave.
At fremme de studerendes evner til at arbejde med akademiske tekster.
At kvalificere feedbacken de studerende imellem.
CASENS FORLØB | |||
Før undervisningen |
| ||
I undervisningen |
| ||
Efter undervisningen |
|
RESSOURCER TIL STUDERENDE | SUPPORT TIL STUDERENDE |
Rubrics | Introduktion til opgaven i undervisningen |
Det letter undervisernes belastning, da de ikke skal give 420 studerende feedback
De studerende bliver bedre til at give og modtage feedback herunder vurdere hinandens arbejde samt argumentere for deres vurdering
De studerende bliver bedre til at arbejde med akademiske tekster og strukturere deres egne opgaver
De studerende skal vide, at peer feedback i høj grad støtter processen i opgaveskrivning og ikke selve facit.
Det kan i nogle tilfælde være en fordel at lægge de studerendes arbejde med peer feedback i selve undervisningen, hvor der er støtte fra f.eks. holdunderviser eller instruktor. Dette kan times i Peergrade (OBS: Nu anvendes FeedbackFruits).
Undervisers navn | Eva Naur Jensen & Caroline Adolphsen |
Fakultet og institut | BSS, Juridisk Institut |
Uddannelse | Jura |
Studieniveau | Bachelor |
Kursus | Bac. Jur., familie- og arveret |
Antal studerende | 420 |
Omfang | Session |
Undervisningsform | Holdundervisning |
Skriv til redaktion bag AU Educate, hvis du har spørgsmål til indholdet eller har brug for sparring omkring din undervisning fra en af de mange dygtige fagfolk på Centre for Educational Development.