Fish bowl aktiviteten går ud på, at de studerende kan stille anonyme faglige spørgsmål. På den måde får de studerende mulighed forat stille alle de “dumme” spørgsmål, som de ikke nødvendigvis tør stille i plenum. Aktiviteten kan med fordel bruges op til en prøve, eller i forbindelse med, at de studerende skal læse en særligt svær tekst eller gennemgå et svært emne.
FORMÅL MED AKTIVITETEN | |
---|---|
SKABE ET TRYGT LÆRINGSRUM |
|
AFDÆKNING AF VIDENSHULLER |
|
FORBEREDELSER | |
---|---|
STUDERENDES FORBEREDELSE |
|
I UNDERVISNINGEN | |
---|---|
PLENUM(5min) |
|
INDIVIDUEL |
|
PLENUM |
|
VARIATIONSMULIGHED | |
---|---|
ONLINE | Aktiviteten kan uden problemer udføres i ren online eller hybrid undervisning. Her er det nødvendigt at bruge en læringsteknologi, som alle kan få adgang til.
|
STIL SPØRGSMÅL I STUDERENDES FORBEREDELSESTID | Du kan også bede de studerende om at skrive deres spørgsmål ind i deres foreberedelsestid. På den måde giver du de studerende mulighed for at bruge mere tid på at stille spørgsmål og overveje deres formuleringer.
|
BESVAR SPØRGSMÅLENE EFTER UNDERVISNINGEN |
|
STUDERENDE BESVARER SPØRGSMÅL |
|
Tidsramme | 1-2 lektioner |
---|---|
Hvornår | In class |
Organisering | Plenum |
Undervisningsform | Holdundervisning |
Aktivitetstype | Information & viden, Kommunikation & diskussion og Undersøge & analyse |
Hvordan | Tilstedeværelse, Online, Hybrid |
Teknologi | Post-its, Discussions i Brightspace, Mentimeter, Padlet |
Skriv til redaktion bag AU Educate, hvis du har spørgsmål til indholdet eller har brug for sparring omkring din undervisning fra en af de mange dygtige fagfolk på Centre for Educational Development.