Selvom chatbots kan hjælpe os med at producere tekst, researche og lave oversættelser, så kan vi ikke altid regne med at svarene er rigtige. Chatbots kan med stor selvtillid give forkerte svar. Dette kaldes at chatbotten “hallucinerer”. I denne aktivitetet kan de studerende opnå indsigt i chatbottens styrker og svagheder gennem en kildekritisk tilgang.
FORMÅLET MED AKTIVITETEN | |
---|---|
TEKNOLOGIFORSTÅELSE |
|
KRITISK TÆNKNING |
|
I UNDERVISNINGEN | |
---|---|
PLENUM(15min) |
|
INDIVIDUEL(10min) |
|
PAR(20min) |
|
PLENUM(10min) |
|
OVERVEJ | |
---|---|
ANVENDER DE STUDERENDE ALLEREDE CHATBOTS? |
|
DATABESKYTTELSE |
|
VARIATIONSMULIGHED | |
---|---|
SPØRGSMÅLSBANK |
|
SAMARBEJDE |
|
Tidsramme | Én lektion |
---|---|
Hvornår | In class |
Organisering | Par |
Undervisningsform | Holdundervisning |
Aktivitetstype | Undersøge & analyse og Øvelse & ekperimenteren |
Hvordan | Tilstedeværelse, Online |
Teknologi | Chatbot |
Skriv til redaktion bag AU Educate, hvis du har spørgsmål til indholdet eller har brug for sparring omkring din undervisning fra en af de mange dygtige fagfolk på Centre for Educational Development.