Aktiviteten med semesterrapporteringsmøder foregår som en fast del af evalueringskulturen på tværs af kursus og studieniveau på litteraturhistorie og involverer både studerende og undervisere. På møderne samles alle undervisere og repræsentanter for de studerende fra alle kurser og gennemgår sammen forrige semesters undervisning.
Aktiviteten har til formål at få studerende og undervisere til i fællesskab at se på et undervisningsforløb fra flere perspektiver og i forhold til hele uddannelsen. Studerende og undervisere skal sammen reflektere over studenterevalueringerne og bringe erfaringerne videre fra semester til semester. Det ønskede udbytte med aktiviteten er, at studenterevalueringerne bruges aktivt til at forbedre undervisningen, at der skabes en klarere rød tråd blandt fagene på uddannelsen, og at både studerende og undervisere føler sig set og hørt.
Forskellige fagmiljøer har brug for forskellige måder at videregive erfaringer på. Men skabelsen af et rum for samtale, hvor både studerende og undervisere indgår på tværs af en uddannelse med et stærkt fokus på de enkelte kurser, giver grundlag for en stærk erfaringsudveksling og for skabelsen af en gensidig respekt mellem alle parter.
Fakultet: Arts
Uddannelse: Litteraturhistorie
Kursus: Alle
Studieniveau: Alle
Holdstørrelse: Deltagelse af to studerende fra hvert kursus
Omfang: Aktivitet
Hvordan casen blev gennemført: Tilstedeværelsesundervisning
Praksiseksemplet er udviklet i forbindelse med Projekt 1. studieår, hvor fastholdelsesinitiativer på Arts Aarhus Universitet blev kortlagt.