De studerende får i grupper mulighed for at arbejde intensivt med en selvvalgt YouTube-genre i to uger. I deres arbejde er de med til at udvikle ny viden om YouTube, som de afslutningsvis præsenterer resultaterne af for deres medstuderende.
I et projektforløb arbejder de studerende med forskellige YouTube-genrer; et nutidigt, online materiale de kender bedre, end jeg gør. Forløbet afrundes med et slutseminar, de studerende selv er ansvarlige for at gennemføre. Det er en stor fornøjelse for mig som underviser at være vidne til deres faglige engagement og gode vidensbidrag. De studerende finder det også sjovt at afholde seminaroplæg for hinanden.
Før seminaret:
Afvikling af seminaret:
De studerende får med denne aktivitet både udarbejdet en dybdegående, faglig undersøgelse, produceret et skriftligt materiale og øvet deres mundtlige kompetencer. Studenteroplæggene har en funktion og bliver taget alvorligt. De studerende bliver præsenteret for ny faglig viden og får igennem hinandens arbejde indblik i forskellige arbejdsmetoder og -tilgange.
Det er som underviser vigtigt at være på forkant og sørger for, at de studerende tager ansvar og udfylder deres roller.