Studerende brugte virtual reality (VR) programmet, Bodyswaps, til at lære om teamdynamik og træne personlige færdigheder. I programmet skulle en studerende gennemgå scenarier, tale med virtuelle avatarer og træffe beslutninger forhold til at forstå og løse konflikter. De modtog feedback på deres adfærd og så derefter se en optagelse af deres egen adfærd fra modtagerens perspektiv.
Aktiviteten foregår i en 6-timers holdundervisning om teamdynamik, hvilket er en relativt lang dag. Aktiviteten er en måde at variere undervisningen på en sjov og engagerende måde ved at lade de studerende gennemgå scenarier relateret til kommunikation, konfliktløsning og meget mere.
Det er et sikkert og repetitivt miljø for de studerende at lære bløde færdigheder på en anden måde, end de er vant til.
At bidrage til at lære om teamdynamik i projektledelse.
De studerende er i stand til at se deres egne handlinger fra den modtagende persons perspektiv.
At engagere de studerende i emnet på en sjov og motiverende måde.
CASENS FORLØB | |||
Individuel(2 timer) |
Foto: Lasse Lui Frandsen |
RESSOURCER TIL STUDERENDE | SUPPORT TIL STUDERENDE |
Et headset til hver studerende. Sørg for, at det er testet og opladet. | Inden aktiviteten havde de studerende modtaget teoretisk undervisning i teamdynamik i projektledelse. |
De studerende nød aktiviteten, som de fandt spændende og sjov. Nogle nævnte oplevelsen af at kunne bruge nogle af den information, de havde lært tidligere samme dag i mere praktiske omgivelser.
Aktiviteten fungerede godt som en gulerod, da de studerende vidste, at de sidste 1-2 timer var dedikeret til VR, hvilket fik den første del af undervisningen til at køre lidt bedre.
Overvej grunden til at inkludere VR i undervisningen. Er det for at engagere og motivere de studerende, er det for at inddrage et emne eller en undervisningsmetode, der ellers ikke er mulig?
Gør ikke undervisningsaktiviteten for lang. VR fører til en højere kognitiv belastning end andre medier, og headsettet er ikke behageligt at have på for længe. Hvis de studerende har brug for at bære et headset i mere end 45 minutter, skal du overveje, hvilket headset det er, og om det er ekstraudstyr og gøre det bedre (f.eks. Elite-hovedremmen til Oculus Quest 2).
Undervisers navn | Lasse Lui Frandsen; Konstantinos Koumaditis |
Fakultet og institut | Institut for Forretningsudvikling og Teknologi, AU BSS |
Uddannelse | Teknologibaseret forretningsudvikling |
Studieniveau | Kandidat |
Kursus | Engineering Project Management |
Antal studerende | 15 |
Undervisningsform | Holdundervisning |
Gennemførelsestidspunkt | F23 |
Skriv til redaktion bag AU Educate, hvis du har spørgsmål til indholdet eller har brug for sparring omkring din undervisning fra en af de mange dygtige fagfolk på Centre for Educational Development.