Det kan være udfordrende for de studerende at overskue et komplekst akademisk tema forud for eksempelvis en akademisk opgaveskrivning. I aktiviteten anvender de studerende chatbots som et redskab til hurtigt at få et overblik over et tema, inden de undersøger det nærmere og i dybden. Øvelsen hjælper til at knytte relevante teorier og begreber til temaerne, samt at belyse emnerne fra anderledes og tværfaglige vinkler.
FORMÅL MED AKTIVITETEN | |
---|---|
Idégenerering |
|
Stil det rigtige spørgsmål |
|
Kildekritik |
|
I UNDERVISNINGEN | |
---|---|
INDIVIDUEL(10min) |
|
INDIVIDUEL(15min) |
|
INDIVIDUEL(15min) |
|
OVERVEJ | |
---|---|
CHATBOTS HAR BEGRÆNSNINGER |
|
STUDERENDE OM BRUG AF CHATBOTS |
|
Tidsramme | Kortvarig aktivitet |
---|---|
Hvornår | In class |
Organisering | Individuel |
Undervisningsform | Holdundervisning |
Aktivitetstype | Undersøge og analyse, kommunikation og diskussion |
Hvordan | Tilstedeværelse |
Teknologi | Chatbots |
Skriv til redaktion bag AU Educate, hvis du har spørgsmål til indholdet eller har brug for sparring omkring din undervisning fra en af de mange dygtige fagfolk på Centre for Educational Development.