Studerende sammenligner AI-genererede tidslinjer med indhold fra lærebøger, identificerer overlappende historiske begivenheder og undersøger forskellige beskrivelser af de samme begivenheder. Denne tilgang fremmer aktiv læring, kritisk tænkning og digital dannelse.
Jeg ville finde en effektiv måde at præsentere et overblik over hver historisk periode. Jeg opdagede, at Padlet kan skabe tidslinjer ved brug af generativ AI. Efter at have implementeret denne tilgang i undervisningen fandt jeg ud af, at de studerende blev engageret i læringen af historiske perioder og samtidig opmuntret til kritisk tænkning om historiografi og brugen af generativ AI.
Efter at have præsenteret og diskuteret denne case på en konference, indså jeg at AI ikke er en assistent til at generere kladder, som undervisere skal gennemgå men derimod at AI-genereret indhold blot er en mulig fortolkning af det diskuterede emne.
CASENS FORLØB | |||
Før undervisningen |
| ||
I undervisningen |
|
RESSOURCER TIL STUDERENDE | SUPPORT TIL STUDERENDE |
Lærebog Link til den AI-genererede tidslinje | Instruktioner |
Undervisers navn | Yue Guan |
Fakultet og institut | Arts, Institut for Kultur og Samfund |
Uddannelse | Kinastudier |
Studieniveau | BA, 2. semester |
Kursus | Perspektiver på Kinas historie |
Antal studerende | 10-20 |
Omfang | Aktivitet |
Undervisningsform | Holdundervisning |
Gennemførelsestidspunkt | Foråret 2024 |
Skriv til redaktion bag AU Educate, hvis du har spørgsmål til indholdet eller har brug for sparring omkring din undervisning fra en af de mange dygtige fagfolk på Centre for Educational Development.