Ud fra udleveret rubric-kriterier faciliterede studenterinstruktorer online peerfeedback og varetog feedback af de studerendes opgaver.
For at lære de studerende værdien af feedback, og at kunne give og modtage konstruktiv feedback.
Styrke kvaliteten af feedback imellem de studerende.
Styrke de studerendes argumentations kompetencer.
CASENS FORLØB | |||
Før undervisningen | De to studenterinstruktorer fik til opgave at facilitere online feedback på Peergrade (vi henviser nu til FeedbackFruits). De fik udleveret rubric-kriterier fra underviserne, men varetog ellers opgaven selvstændigt. Selve øvelsen var inddelt i en indledende undervisning samt tre “feedback loops”. | ||
Indledende undervisning | De studerende blev introduceret til den skriftlige opgave samt aflevering i Peergrade (vi henviser nu til FeedbackFruits) og de tilhørende rubrics. | ||
1. og 2. feedback loop | Når de skriftlige opgaver var blevet afleveret, fik de studerende til opgave at give hinanden feedback i Peergrade vha. de tilhørende rubrics. På baggrund af denne feedback skulle de studerende tilpasse deres opgaver, uploade dem på ny i Peergrade (vi henviser nu til FeedbackFruits), hvorefter feedback loopet blev gentaget. | ||
3. feedback loop | Til sidst gav studenterinstruktorerne den endelige feedback på opgaverne. |
RESSOURCER TIL STUDERENDE | SUPPORT TIL STUDERENDE |
Rubrics |
Det er vigtigt, at studenterinstruktorer og undervisere på forhånd aftaler rammerne, forventningerne og rollefordelingen, og at de løbende samarbejder under forløbet.
Lad være med at undervurdere tidsforbruget. Det tager tid at facilitere den online feedbackaktivitet. Studenterinstruktorerne skal især afsætte god tid til den endelige feedback, da de foregående loops og genskrivningen af opgaven generelt giver dem et højere fagligt niveau, hvilket stiller større krav til feedbacken.
Før man går i gang, skal de studerende præsenteres for formålet med aktiviteten, herunder det læringsmæssige udbytte ved peer feedback, så de er motiverede for at deltage.
Undervisers navn | Udført af instruktorundervisere |
Fakultet og institut | BSS, Institut for virksomhedsledelse |
Uddannelse | Institut for virksomhedsledelse |
Studieniveau | Kandidat |
Kursus | Teambuilding og teamwork på IKTO uddannelsen |
Omfang | Forløb |
Undervisningsform | Instruktorundervisning |
Skriv til redaktion bag AU Educate, hvis du har spørgsmål til indholdet eller har brug for sparring omkring din undervisning fra en af de mange dygtige fagfolk på Centre for Educational Development.