De studerende får åben skriftlig feedback på studieprodukter fra både underviser og medstuderende. Feedback-givningen foregår åbent ved hjælp af kommenteringsfunktion i tekstredigeringsprogrammet. Dette sker igennem fire afleveringer som omhandler analyse af digitale medier på baggrund af relevant teori, som gennemgås på webinarerne. Det beskrevne forløb gentages således fire gange.
Det centrale mål med processen er, at de studerende får input og kommentarer i selve processen, når de er i gang med at løse en faglig opgave. Derudover er det målet, at de studerende får indblik i hinandens arbejde og kan blive inspireret af og samtidig hjælpe hinanden i deres studiearbejde.
CASENS FORLØB | |||
Plenum |
| ||
Individuel | Første aflevering
Første feedback-runde
| ||
Plenum | Gennemgang af feedback
| ||
Individuel | Anden aflevering
Anden feedbackrunde
|
RESSOURCER TIL STUDERENDE | SUPPORT TIL STUDERENDE |
Det er vores erfaring, at de studerende tager underviserfeedbacken til sig og forbedrer deres analytiske og akademiske arbejde i løbet af modulet. Samtidig giver det os undervisere et meget godt indblik i, hvor de studerende står, hvor de har styrker, og hvor de kan forbedre sig.
Samtidig er det vores erfaring, at de studerende gør brug af, at de kan læse hinandens udkast og afleveringer, og de giver ligeldes udtryk for, at de får noget ud af at læse feedback til egne opgaver, læse medstuderendes opgaver samt at læse feedback til medstuderendes opgaver. Processen udfolder sig ofte til en skriftlig dialog i tekstens kommentarfelt.
Det kan være grænseoverskridende for studerende at skulle dele deres afleveringer med alle andre studerende på holdet. Derfor er det vigtigt at bruge tid på at snakke med de studerende om, at formålet er at etablere en kultur på holdet, hvor man deler, hjælper og inspirerer hinanden. Særligt har vi understreget, at de studerendes arbejde er i proces og kan forbedres, lige indtil den endelige eksamen.
Undervisers navn | Francesco Caviglia Christian Dalsgaard |
Fakultet og institut | ARTS, DPU |
Uddannelse | IT-didaktisk design |
Studieniveau | Kandidat |
Kursus | Digitale medier |
Antal studerende | 25 |
Undervisningsform | Holdundervisning |
Gennemførelsestidspunkt | E22 |
Skriv til redaktion bag AU Educate, hvis du har spørgsmål til indholdet eller har brug for sparring omkring din undervisning fra en af de mange dygtige fagfolk på Centre for Educational Development.