Peer instruction er en enkel aktivitet, hvor de studerende individuelt reflekterer over og besvarer spørgsmål, som de argumenterer for med en medstuderende. Herefter besvarer de spørgsmålet igen og underviser præsenterer det korrekte svar.
FORMÅLET MED AKTIVITETEN | |
---|---|
Indsigt i studerendes forudsætninger |
|
Diskussion |
|
Aktiverende undervisning |
|
Skabe et trygt rum / få de stille studerende med |
|
Videnstilegnelse |
|
FORBEREDELSER | |
---|---|
UNDERVISERS FORBEREDELSE | Underviser forbereder et eller flere spørgsmål, som tager udgangspunkt i det undervisningens indhold. Spørgsmålene udformes som multiple choice spørgsmål som eksempelvis opsættes i Mentimeter. |
I UNDERVISNINGEN | |
---|---|
PLENUM(1min) |
|
INDIVIDUEL(1min) |
|
I PAR(2-3min) |
|
PLENUM |
|
PLENUM(5min) |
|
GENTAGELSE |
|
OVERVEJ | |
---|---|
Hvor(når) i din undervisningssession ville det egne sig at indsætte denne aktivitet? | Aktiviteten kan eksempelvis anvendes:
|
Anonymiserede svar |
|
VARIATIONSMULIGHED | |
---|---|
UDDYBENDE SVAR |
|
ONLINE AFHOLDELSE | Hvis aktiviteten skal afholdes online, kan underviser enten:
|
STUDERENDE FORKLARER SVARET |
|
Tidsramme | Kortvarig aktivitet |
---|---|
Hvornår | In class |
Organisering | Hele holdet og i par |
Undervisningsform | Holdundervisning og forelæsning |
Aktivitetstype | Information og viden, kommunikation og diskussion |
Hvordan | Tilstedeværelse |
Teknologi | Mentimeter, quiz i brightspace |
Skriv til redaktion bag AU Educate, hvis du har spørgsmål til indholdet eller har brug for sparring omkring din undervisning fra en af de mange dygtige fagfolk på Centre for Educational Development.