Multiple Choice Tests indeholder som hovedregel et spørgsmål (stem), hvilket i nogle tilfælde kan have en anden form, eksempelvis en sætning, et tekststykke eller andet. Spørgsmålet skal besvares ud fra en række valgmuligheder (alternatives), som består af én eller flere korrekte svar (answer) og én eller flere distraktorer (disctractors).
Multiple Choice Tests kan udformes på mange måder og teste mange forskellige ting, men som hovedregel skal Multiple Choice Tests:
På denne side finder finder du beskrivelser af syv forskellige former for Multiple Choice Questions (MCQ), som kan indgå i Multiple Choice Tests i din undervisning. Eksemplerne i de syv beskrivelser er lavet med inspiration fra Danmarkshistorien.dk og kan nemt konverteres til andre fagligheder.
Når du bruger Multiple Choice Tests i din undervisning, bliver det faglige indhold formidlet på en ny måde, der kan understøtte den enkelte studerendes læring i forbindelse med både undervisningsforberedelse, selve undervisningen og eksamenslæsning. Multiple Choice Tests giver dig som underviser mulighed for at få et indblik i, hvad de studerende ved, og hvad de ikke ved. Du kan både bruge det som afsæt for planlægningen af din undervisning, eller du kan bruge det løbende gennem semestret til at få overblik over de studerendes forståelse af de emner, I gennemgår i undervisningen.
Der kan være forskellige formål med at bruge Multiple Choice Tests i undervisningen. For dig som underviser kan det bruges som afsæt for undervisningsplanlægning og til at følge op på, om de studerende lærer det, de skal, men det kan også fungere som repetition for de studerende.