Denne aktivitet kan anvendes som et alternativ til den traditionelle mundtlige fremlæggelse. I aktiviteten skal de studerende producere og præsentere en grafisk fremstilling af en idé til emne og problemstilling i en fri, skriftlig opgave. Den grafiske fremstilling kan være en plakat, en padlet, et mindmap, en kort video eller lignende, som skal præsenteres for underviseren og de andre studerende på holdet.
Aktiviteten hjælper de studerende til at træne deres mundtlige formidlingsevner, samtidig med at de får mulighed for at udfolde sig kreativt. Hvis du placerer aktiviteten tidligt i forløbet, sikrer du også, at alle studerende overvejer deres emne og problemstilling i god tid og laver en plan for, hvordan de vil gribe opgaven an. Ved at udveksle idéer med hinanden kan de studerende efterfølgende bruge hinanden i skriveprocessen.
Skal de studerende arbejde på deres grafiske fremstilling i den aktuelle undervisningslektion, eller skal de have en deadline, hvor de har tid til at arbejde på den?
Vil du stå til rådighed for sparring i den periode, hvor de studerende udvikler deres grafiske fremstilling?
Hvornår på semesteret skal aktiviteten ligge? Hvis den ligger for tidligt, har de studerende højst sandsynligt ikke mange idéer at bidrage med, men ligger den for sent, kan de allerede have lagt sig fast på et emne.