Aktiviteten er motiveret af en erkendelse af, at den bedste måde studerende kan blive bekendte og vante med arbejdsprocesser, der relaterer sig til forskning og akademisk skrivning, er ved at udføre forskning og kompositionelle opgaver i forbindelse med anden igangværende forskning på andre kurser.
De studerende får udleveret en guide til portfolio og dertilhørende skabeloner til alle portfolio-opgaverne i starten af semesteret. Disse skal afleveres på forfaldsdatoerne. Enhver opgave, der ikke er udført tilfredsstillende, skal genafleveres. Ved semesterets afslutning afleverer de studerende alle opgaverne.
Med aktiviteten er de studerende meget bedre forberedt til forskning på universitetsniveau. De føler sig mere sikre i at påbegynde forskning og har en fornemmelse for, hvor information kan findes. Samtidig har får de et bedre overblik over selve forskningsprocessen og er bedre klædt på til at skrive deres forskningsopgaver.
Målet med aktiviteten er, at de studerende skal:
Task 1 - Assesment (word)
Task 2 - Working thesis (word)
Task 3 - Revised thesis (word)
Task 4 - Campus Library Resources (word)
Task 4 - Missed Attendance Version (word)
Task 4 - Answer Key (word)
Task 5 - LE1 Research Paper (word)
Task 6 - Citing Academic Sources (word)
Task 7 - Refworks intro (word)
Task 7 - Missed Attendance Version (word)
Task 8 - LE1 Research Paper (word)
Task 9 - Search Strategy for Media and Culture Studies (word)
Task 10 - Research Terms and Processes (word)
Ulrichsweb Guide (pdf)