Microsoft Teams er en digital platform, der understøtter samarbejde og kommunikation mellem undervisere og studerende. Teams giver mulighed for at oprette virtuelle undervisningsrum, hvor deltagerne kan dele materialer, kommunikere via chat og video, og afholde online undervisning. Undervisere kan strukturere indhold i kanaler, integrere opgaver og anvende fildeling til at støtte læringsforløb.
Teams kan bruges til at holde live undervisningssessioner med skærmdeling, optagelse og aktiv deltagelse via f.eks. afstemninger og håndsoprækning. Platformen understøtter også gruppebaseret arbejde, hvor studerende kan samarbejde i egne grupperum og anvende samarbejdsværktøjer som f.eks. fælles dokumenter og whiteboards.
Afholdelse af online undervisning og vejledninger med video, lyd og skærmdeling.
Struktureret kommunikation med studerende via chat, opslag og kanalinddeling.
Oprettelse af grupperum til samarbejde blandt studerende – både synkront og asynkront.
Integration med værktøjer som OneDrive, Word, PowerPoint og Whiteboard til kollaborativt arbejde.
ADGANG FOR STUDERENDE | Alle studerende får adgang til Office 365 når de bliver optaget på AU. De kan få adgang til alle office apps på https://m365.cloud.microsoft/?auth=2&home=1 |
---|---|
ADGANG FOR UNDERVISERE | Alle ansatte ved AU har adgang til Office 365 via https://m365.cloud.microsoft/?auth=2&home=1. Mange programmer er også installeret på din AU computer. |
En rubrik er et skema, der skal guide de studerende i deres feedback. Det er undervisers mulighed for at sikre faglige og kvalificeret feedback. Omfanget i denne rubrik er op til underviseren. Rubrikken anvendes når de studerende skal give feedback på andres opgaver, dvs. de studerende noterer deres feedback i rubrikken som svar på de kriterier eller spørgsmål, som underviseren har stillet i rubrikken.Læs mere om hvordan du kan bruge rubrikker her.
Underviseren kan give de studerende mulighed for at aflevere i grupper og vælge, om de skal give feedback som gruppe, dvs. hvor en gruppe giver feedback på en anden gruppe.
De studerende kan aflevere forskellige typer af filer, weblinks og optage en video direkte i FeedbackFruits som en besvarelse på en opgave.
De studerende kan modtage feedback på forskellig vis i FeedbackFruits. Dels kan du som underviser facilitere peer feedback (dvs. de studerende giver hinanden feedback), dels kan du eller øvrige undervisere på holdet give feedback, og dels kan de studerende give sig selv feedback. Èn feedbackaktivitet udelukker ikke en anden, og aktiviteterne kan kobles med hinanden.
Feedback kan ske i form af skrift eller video ved at udfylde rubrikken eller som generelle tekstkommentarer. Hvis der skal gives tekstnær feedback i form af kommentarer og rettelser i de studerendes tekst, skal opgavebesvarelsen være et redigerbart link til eksempelvis Word Online.
Denne vejledning viser dig hvordan du får FeedbrackFruits ind i Brightspace og hvordan du starter med at bygge en peer feedback aktivitet.
Denne vejledning viser dig hvordan du opretter en peer feedback aktivitet i FeedbackFruits.
Denne vejledning viser hvordan du får et overblik over hvilke studerende der har gennemført peer feedback forløbet.